Dag iedereen
Ons thema 'wilde dieren' zit er op. Een thema die bij vele kindjes aansprak.
Als eerste een sorteer oefening. Welke dieren vinden we in de jungle en welke dieren horen thuis op de boerderij?
Ik vertelde over de koning van de jungle. De kleuters mochten eens brullen als een echte leeuw en schilderden zijn mooie manen.
Welke dierenhuid hoort bij welk dier? Hoe voelt zo'n dierenhuid? zacht, glibberig, ruw,...
Dit oefenden de kleuters eerst klassikaal en daarna gingen ze zelf aan de slag.
Enkele kleuters hielpen mee om de klas wat aan te kleden in thema..
Stempelen met bubbeltjesplastic
om zo een mooi effect te krijgen.
Een patroon van 2 kleuren verder zetten.
Een teloefening: op stap door de dierentuin. Hoeveel stappen mag de bezoeker vooruit?
Hoekenwerking en het vrij spel:
Met de jeep door het oerwoud 😉.
Spelen met de wilde diertjes:
Krokodil heeft tandpijn! Wie durft er op een tand te drukken?
Hoeveel banaantjes lust de aap?
Lopen over de brug, maar opgepast wie ligt daar op de loer?
Wie wil er tegen mij rennen. Hallo?
De zebra wil de snelste van de wereld worden.
Maar alle dieren hebben zich verstopt.
Niemand wil tegen hem rennen.
Dat laat de zebra niet op zich zitten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.