zondag 4 december 2022

thema Sint en piet

 Sinterklaas kapoentje...gooi wat in mijn schoentje...













Aftellen naar de komst van Sinterklaas...wat spannend...

Iedere dag een letterkoekje inkleuren...













Schilderen van een grote doos om nadien een stoomboot van te maken en mee te spelen.












Welke kledij draagt Sinterklaas en zwarte piet?



















Nadien konden de kleuters tijdens het vrije spel hier nog eens mee spelen.




Individuele oefening; wat hoort bij Sint en wat hoort bij piet?











Sinterklaas die loopt heel traag.....want hij is al oud...

Piet wiede wiet die loopt heel snel!




Ons themalied waar telkens 2 kleuters Sinterklaas en zwarte piet nabootsten. 


Knutselen van een kroontje.




Spelen in de verschillende thema hoekjes:



De mooie kraag van piet is verdwenen. Rijgen van parels in de juiste kleur. 


Playmobiel van Sint en piet.











Zilveren balletjes grijpen met de pincet en op de baard van de Sint leggen. 


Opdrachtkaarten aflezen. Welke pakjes en hoeveel horen er in de zak van zwarte piet?

Pakjes vissen.. (met kleurendobbelsteen)











De koekjesfabriek.






Hoe hoog is de schoorsteen? 

Blokjes tellen.






Onze Sint zak knutselen.




Pakjes gooien in de schoorsteen.












Donderdagavond zetten we onze schoen met wortel en brief klaar.  Vrijdagochtend was de brief weg, de wortel opgegeten en lagen er overal letterkoekjes op tafel! De Sint was geweest! We gingen met z'n allen in een grote stoet naar de kaai om de Sint en zijn pieten op te pikken. 


We brachten Sinterklaas een bezoekje en kregen 3 grote zakken met cadeautjes mee naar de klas.


Sinterklaas had 3 grote zakken mee met cadeautjes voor onze klas. 







De klascadeautjes werden in de klas al snel uitgepakt en de individuele geschenkjes werden verdeeld. Alle kindjes gingen tevreden naar huis 😊.


Volgende week werken we rond licht en donker.

Groetjes

juf Evelien 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.